Ringaren I Notre Dame - Mot sitt slut

Hej igen.
Jag har meddelat typ 50 gånger att jag läsar Ringaren i Notre Dame,
och detta är fortsättningen på den storyn. Jag har läst ut böckerna nu,
men jag ska ändå skriva som det var, när jag egentligen skulle göra inlägget.

Det är en jättefin bok. Vad kan man säga? Den är allmänt tragisk och man blir verkligen
gripen av den. Hade jag fått chansen att fråga författaren (Victor Hugo) en enda fråga, så
hade den varit hur fan han fick idèen om hela boken! Var fick han inspiration från, för kara-
ktärerna, Koppningen mellan allt som skulle hända och alltihop? HUR KOM HAN PÅ DET?

Nu har jag bara ett återstående problem; Vad ska jag göra när boken är slut?
Hjälp mig
! Nej, det finns ingen bokfortsättning.
Vänta... Jag kan kolla alla filmversioner av den och se hur mycket de förstör
eller passar in på boken! Ok, problem solved. MEN! Jag ska ävan köpa böckerna!
Ingen förkortad, lättläst bok, utan som de jag har nu! De jag har nu har jag lånat från
skolans bibliotek.



(Sidan kommer från bok 2)

Bok 1 till vänster (Narren),  bok 2 till höger (Upploppet). Bilderna är även händelser i boken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0